Online programma's en persoonlijk advies bij sport, voeding & leefstijl

Conditie opbouwen

Conditie opbouwen

Conditie opbouwen met verschillende sportenVeel mensen die (willen) gaan sporten doen dit om hun conditie op te bouwen. Met een steeds beter wordende conditie houdt men een sporttraining steeds langer vol en wordt men steeds beter in de sport naar keuze. Daarnaast gaat u van een goede conditie ook profiteren in het dagelijks leven; U zult bijvoorbeeld al minder futloos aan uw werkdag beginnen, gemakkelijker de trap kunnen nemen en minder last hebben van nek, schouder en rugklachten.

Het opbouwen van de conditie is mogelijk met veel verschillende sporten; er is dus altijd een sport die goed bij u past en waarmee u veel voor uw gezondheid kunt doen. Maar belangrijk is wel dat u op de juiste manier aan uw trainingen werkt zodat u optimaal resultaat kunt behalen. Ook moet er rekening worden gehouden met het beginniveau, aangezien niet iedereen dezelfde training kan volgen. Maar een conditietraining is gelukkig prima op te bouwen, zodat ook de beginnende sporter hiermee uit de voeten kan. Ga dus snel aan de slag en profiteer van een ijzersterke conditie.

Voordelen van het opbouwen van de conditie

  • Een conditietraining is prima op te bouwen
  • Conditie opbouwen kan met verschillende sporten
  • Het opbouwen van de conditie is geschikt voor jong en oud, beginner of gevorderde
  • Een goede conditie zorgt voor een ‘gelukkig’ gevoel
  • Meer energie gedurende de dag door
  • Verminderen van hart- en vaatziektes, kanker en diabetes
  • Afname lichaamsvet en totale cholesterol (verantwoord afvallen)
  • Afname van stress en de bijbehorende klachten (hoofd- en rugpijn)
  • Verbeterde coördinatie en evenwicht


De invloed van sport, voeding en leefstijl bij het opbouwen van de conditie:

 


SInvloed van sportport: Met verschillende sporten zoals hardlopen, zwemmen, fietsen, roeien of meedoen met een sportieve groepsles, kunt u op een uitstekende manier uw conditie verbeteren of gaan opbouwen.
Door de juiste trucjes bij het opbouwen van de conditie te kennen, en door gericht met uw trainingen bezig te zijn, boekt u het meeste resultaat en voorkomt u terugvallen in uw oude situatie.  

 


Voeding: bij het opbouwen of verbeteren van de conditie kan goede voeding een belangrijke rol spelen. Wil men de conditie op een hoger niveau tillen, dan kan sportvoeding veel voordelen met zich meebrengen. Door voeding te combineren met een conditietraining zullen resultaten snel merkbaar zijn.

 

LInvloed van leefstijleefstijl: een actieve leefstijl is bevorderlijk voor het opbouwen van de conditie en het verbeteren van uw gezondheid. Maar deze leefstijl zal wel onderdeel van uw leven moeten gaan worden. Meer bewegen is altijd goed en kunt altijd de keuze maken om naast de conditie ook andere doelstellingen na te streven.

 

Hulp van EerlijkSportAdvies

Met de Sportbibliotheek kunt u zelf aan de slag met het opbouwen of verbeteren van uw conditie. Gebruik onze artikelen om een leuke sport te vinden en hier op de juiste wijze mee aan de slag te gaan. U zult meer resultaten boeken dan u ooit had verwacht.

Bij deze doelstelling is een sportconsult uitermate geschikt om meer resultaat uit uw conditietraining te behalen. Een consult is altijd persoonlijk, waardoor u de juiste begeleiding krijgt en waarbij problemen bij de conditietraining kunnen worden opgelost.

Een ijzersterke conditie ontwikkelen is het beste mogelijk met onze sporttrainingen. Ga in groepsverband aan de slag of boek een personal training om samen met onze instructeurs aan uw conditie te werken.

 


Ga dus vandaag nog aan de slag met uw doelstelling en geniet van uw nieuwe gezondere leven. Neem voor vrijblijvende informatie contact met ons op via het
contactformulier.